ISTORIJA...

Šis receptas susidėliojo kaip mozaika kelionėse, įsikvepiant naujais vaizdais ir skoniais: karštu pajūrio smėliu, čežančiu po basomis kojomis, ledinėmis sniego pusnimis, po kurias braidyti norisi iki išnaktų, gardžiais augaliniais plikytais pyragaičiais, kuriuos radome nuvažiavus virš 500 kilometrų nuo namų.

Kelionės - vienas gardžiausių būdų įsikvėpti, dar platesniu, labiau spalvotu žvilgsniu pažvelgti į gyvenimą ir dar labiau pamilti savo namus. Įkvėpti keliavimo vairuojant, važiuojant ar einant pėsčiomis, visada išalksti dvigubai, tiesa? Taip mes sukūrėme nedidelį lauknešėlį, kurį labai patogu ir saugu transportuoti šaltkrepšyje net virš paros! O maistingumas ir skonis - favoritų viršūnėje.

 

Lietuviškas fermentuotas tofu sūris, geriausios daržovės, riešutai ir minkštas kokosų kremas. Ryžių makaronai ir žalumynai. Šis tailandietiškas dubenėlis nepaliko nei vieno neįsimylėjusio jo sodraus skonio ir puikaus maistingumo derinio.

Labai patogu gaminti išvykus: išbandyta ir mediniame namelyje Varėnoje, ir verandoje ant Šventosios pakrantės ir viešbutyje su miniatūriune virtuve, kai šaldytuvas buvo visai tuščias, o parduotuvės jau nedirbo. Nuostabiai išgelbėja alkaną dieną, viso vakaro nedovanojant virtuvei. O šventėse šis dubenėlis pasirodo kaip pagrindinis patiekalas, stebinantis savo paprastumu ir egzotika!

IMG_1592-1.jpg

Paruošimas:

1. ​Keptuvėje ant saulėgrąžų aliejaus lengvai apkepame smulkiai supjaustytą  česnaką, dedama šiaudeliais pjaustytą morką (smulkiai, nes turės spėti suminkštėti).
2. Dedame ketvirčiais pjaustytus pievagrybius. Kepame neilgai, laukdami, kad grybai šiek tiek paleistų vandenį.
3. Kai grybai lengvai apskrunda, dedame pjaustytą tofu sūrį (jį galima pjaustyti juostelėmis, kvadratėliais arba tiesiog sugnaibyti), beriame šiek tiek druskos.
4. Kai tofu apkepa, dedame juostelėmis pjaustytas paprikas ir cukinijas. Tegu virtuvėje ugnis liepsnoja laisvai, negailėkime jos - svarbu, kad daržvės keptų, o nesitroškintų. Kepant patikrinkite, ar užtenka aliejaus.

5. Į atskirą indą dedame ryžių makaronus, gerą žiupsnį druskos ir užpilame verdančiu vandeniu. Palaikome jame makaronus apie 5 - 10min., kol suminkštės makaronai (taip jie palengva išverda). Nesuklysite, jei vieną makaroną paragausite patikrinimui, ar jie jau pakankamai minkšti. Jeigu makaronai bus valgomi ne iškart, būtina juos suvilgyti jums patinkančiu aliejumi, kad jie nesuliptų ir nesudžiūtų.
6. Daržovių ir tofu sūrio kepimo pabaigoje įpilame sojų padažo (pagal skonį) ir kokosų pieną. Kaitiname tol, kol pienas pradeda tirštėti ir visos daržovės bei tofu sūris maloniai apsivelia padažu. Sūrumą reguliuokite vėliau (įpilant individualiai į savo dubenėlį dar sojos ar beriant druskos).

7. Įmaišykite iš anksčiau lengvai apkeptus anakardžių riešutus (jie gali būti pjaustyti labai stambiai).
8. Gardu patiekalą apibarstyti smulkiau skaldytais anakardžių riešutais, papuošti citrinos skiltele ir šviežiomis salotomis, gražgarstėmis.

Produktai:

  • Dviejų pakelių (200 g) Tofu sūrio (gardžiausiai rinktis su prieskoniais arba jūros kopūstais);

  • 1 paprikos;

  • 1 vidutinio dydžio morkos;

  • Pusės cukinijos;

  • Šiek tiek druskos;

  • Saujos anakdardžių;

  • 200 ml kokosų pieno;

  • 8 vnt pievagrybių;

  • Sojų padažo pagal skonį;

  • Salotų lapų arba priskoninių žolelių (nebūtinai);

  • 3 pakelių ryžių makaronų (santa maria, parduodami kvadračiukais);

  • 1 česnako skiltelės;

  • Saulėgrąžų aliejaus kepimui;